Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Tippek csonterősítéshez

Tippek csonterősítéshez

Számtalan olyan dolog van mindennapi életünkben, amiről nem is tudjuk, hogy ártalmas, vagy éppen ellenkezőleg jótékony csontjaink számára.

A D-vitamin kiváló csonterősítésre, ám nem csak vitaminokkal védhetjük a csontok egészségét. Ha elolvasod legújabb cikkünket megtudhatod, hogy mi javasolt és mi kerülendő a csonterősítés érdekében.

A csontok fejlődése
Sokan úgy hiszik, hogy az öregedés velejárója a csontok gyengülése és törékennyé válása. Ám ennek nem kell így lennie, ugyanis a csontok képesek újraépíteni magukat. A csontok tömege és sűrűsége körülbelül 30 éves korig fejlődik, és nagyjából a 30-as évek közepén ér véget. Ettől kezdve az évek előrehaladtával folyamatosan gyengülnek. Azonban nem mindegy, hogy ez a folyamat milyen intenzitással zajlik. Mint szinte mindennél a megelőzés elsődleges, így tehát erre kell fókuszálni a csontok védelménél is.



Tippek csonterősítéshez
A csontok egészségével rendszerint akkor foglalkozunk, amikor már kialakult valamilyen mozgásszervi betegség. Ám odafigyeléssel nagyon is sokat lehet tenni azért, hogy idős korunkra is erősek maradjanak csontjaink. Íme, néhány tipp a csonterősítéshez:

Kalcium
Magyarországon a napi kalcium fogyasztás nem túl magas, pedig ez az ásványi anyag nélkülözhetetlen a csontok egészségének megőrzéséhez. Egy felnőtt embernek nagyjából 800 és 1000 mg kalciumot lenne ideális elfogyasztania. Ennek hiányába a test a csontokból vonja ki ezt a mennyiséget. Ám a kalciumhiány mellett a túlfogyasztásra is ügyelni kell, mivel ez esetben is csontritkulás (oszteoporózis) alakulhat ki. A kalciumot szervezetünkbe alacsony zsírtartalmú joghurttal, tofuval, babbal és lazaccal vihetjük be a legkönnyebben

D-vitamin
Hiába a megfelelő kalciumbevitel, ha szervezetünkben kevés a D-vitamin. Ugyanis ez a vitamin nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a szervezet felvegye a kalciumot. Alapvetően a test termeli a D-vitamint, ha megfelelő mennyiségű napfényhez jut. Télen ezt nehézkesebb megoldani, de bizonyos táplálékokkal segíthetünk ezen a problémán. Ilyenek például a zsírosabb halak, a tej, a tojás, a szója, a mandula és a zab. Természetesen étrend-kiegészítő tablettákkal is fokozhatjuk a D-vitamin mennyiségünket. Jelenleg a napi ajánlott D-vitamin mennyiség 2000 NE.

Rendszeres testmozgás
Bizonyított, hogy aki rendszeresen mozog, az képes megelőzni a csonttömegvesztést. A csontokra ható állandó terhelés fokozza a csontképzés mértékét, élénkíti a vérkeringést, ami az ízületek regenerációját is elősegíti. Érdemes olyan gyakorlatokat végezni, amelyek minden testrészt megmozgatnak. Az erősítő gyakorlatok erősebbé és ellenállóbbá teszik a csontokat. A lényeg, hogy naponta legalább 30 percet mozogjunk, és ha lehetséges, akkor ezt szabad levegőn tegyük. Számos kutatás alátámasztja, hogy sokkal nagyobb csontsűrűséggel rendelkeznek azok a felnőttek, akik gyermekkorukban rendszeresen sportoltak.

Fehérjebevitel
A megfelelő fehérje nem csak az izmok számára, hanem a csontok számára is fontos. Feladata, hogy a kalcium felszívódását segítse elő. Nőknél 90 gramm, férfiaknál 100 gramm az ideális napi szükséglet, de ezt számos egyéni adottság befolyásolhatja. Alacsony fehérjeszintnél a kalcium nem tud felszívódni, ezáltal a csontritkulás folyamata felgyorsul.




Amit érdemes kerülni csontjaink egészségéért:

Dohányzás: A dohányzás szinte minden szervet roncsol, még a csontokat is. A cigarettákban található nikotin és más káros anyagok lassítják a csontképzést és a csontok vérellátását, melynek következtében csontritkulás (oszteoporózis) alakulhat ki.

Alkoholfogyasztás: A mámoros estéken gyakran előfordulhat, hogy elesik az ember, és megüti magát. Ez a csontoknak sem tesz jót. Emellett az alkohol káros hatással van a csontnövekedésért felelős sejtekre, melyek miatt a csontok törékenyebbé válnak.

Egyes gyógyszerek: Néhány hosszútávon szedett gyógyszer negatívan hat a csontokra. Ilyenek például a rohamok kezelésére alkalmazott gyógyszerek vagy a lupus, asztma és Crohn-betegség kezelésénél használt gyulladásgátló gyógyszerek is.

Egyéb: sok cukor, sok só, mértéktelen TV-nézés, hosszú kerékpározás, alacsony testsúly.



Ajánlatunk:

Szeretnéd csontjaidat erősíteni, de úgy érzed kevés mindaz, amit cikkünkben felsoroltunk? Akkor itt az ideje, hogy kipróbáld a Supracid gyógynövény alapú kapszulákat! A termék fő összetevője a szépiacsont, mely a csontok és ízületek felépítéséhez szükséges ásványi anyagok gazdag forrása. Ezen kívül az indiai tömjénfa kivonat szintén hozzájárul a csontok, izmok és ízületek egészséges működéséhez. Szerezd be termékünket webshopunkból!

ÉRDKEL A TERMÉK

Keresés