Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Tavaszi immunerősítés természetes hatóanyagokkal

Németh Szintia
Tavaszi immunerősítés természetes hatóanyagokkal

A legtöbb megbetegedés a téli-tavaszi időszakhoz köthető, s ez nem véletlen! Ebben az időszakban sokkal több időt töltünk zárt térben, ami hozzájárul a kórokozók további terjedéséhez.

Ekkor a szervezet vitamintartalékai is kimerülnek, így sokkal többször érezheted magad fáradtnak. Ha szeretnéd megelőzni a betegségeket, akkor érdemes szervezetedet ellenállóbbá tenni. Olvass tovább és ismerd meg a tavaszi immunerősítés legfontosabb elemeit!

Mire szolgál az immunrendszer?
Az immunrendszer fő feladata, hogy megvédje a szervezetet a betegségektől. A sikeres immunerősítés számos tényezőn múlik, mint például a táplálkozás, megfelelő folyadékbevitel, testmozgás, elegendő pihenés vagy a lelki egészség. Ha mindezekre odafigyelsz, hidd el sikeres lehet a nagy tavaszi immunerősítés. Na de lássuk, hogy milyen természetes hatóanyagokkal tudod támogatni szervezeted ezekben a hónapokban!



A legfontosabb antioxidáns: C-vitamin
A C-vitamin fontos szerepet játszik az immunrendszer védelmében és az egészség fenntartásában. A hideg időszakban sokan megfeledkeznek a legfontosabb immunerősítők pótlásáról, pedig enélkül a szervezet meggyengül. A sikeres tavaszi immunerősítés megfelelő mennyiségű C-vitamin bevitele nélkül lehetetlen.

D-vitaminpótlás a napfényhiányos hónapokban
A D-vitamin elengedhetetlen vitaminforrás a szervezet számára. A hideg időszakban sajnos nem jut elég D-vitaminhoz a szervezet, ezért mindenképpen szükséges a pótlása. Nem csak az egészséges csontozathoz, hanem az immunrendszer, a bőr és a vesék számára is szükséges a D-vitamin. Sok betegség kiváltója lehet a D-vitaminhiány, mint például a szívbetegség, a cukorbetegség vagy daganatos megbetegedések. Érdekesség, hogy a megfelelő D-vitamin mennyiség az autoimmun betegségek kiegészítő kezelésében kedvező hatású. Ha szeretnéd megelőzni a fertőzéseket és a betegségeket, akkor tavasszal is fokozottan ügyelj a D-vitaminpótlásra.

Ezeket a vitaminokat se felejtsd el!
Hiába szedsz C és D-vitamint, ha az immunrendszer számára fontos antioxidánsokkal és ásványi anyagokkal nem töltöd fel szervezeted. Nélkülözhetetlen alkotóelem a cink is, amivel csökkentő az egyes betegségek időtartama. Megtalálható például a tökmagban, a sovány marhahúsban, és a hüvelyesekben. Az E-vitamin egy olyan fontos alkotóelem, ami a légutak és az immunrendszer egészségért felel. Legismertebb E-vitamin forrás az étolaj, de a tojássárgájában és a gabonacsírában is megtalálható. A legfontosabb antioxidánsok az A-, C- és E-vitamin, a béta-karotin, a cink és a szelén. Ezeket gyümölcsök, zöldségek és teljes kiőrlésű gabonafélékből tudod szervezeted bevinni.

Tavaszi immunerősítés a konyhából
Jól hallottad! A konyhában is megtalálhatsz jó pár immunerősítő alapanyagot. Az egyik ilyen alapanyag a méz, hiszen gyógyító ereje már régóta ismert. A téli és a tavaszi hónapokban sokan vesznek elő egy üveg mézet, amivel csillapíthatóak a felső légúti betegségek, de még az alvás minőségét is javíthatja. A másik nép gyógyászatban jól ismert alapanyag a fokhagyma. A fokhagyma baktérium és vírusellenes hatású, ám megfázás megelőzésére vagy kezelésére is alkalmas. Természetesen a változatos étrend elengedhetetlen az egészségmegőrzéshez. Az étrend tartalmazzon gyümölcsöt, zöldséget, lassú felszívódású szénhidrátokat, és ügyeljünk a megfelelő fehérjebevitelre is.



Őrizd meg egészséged a Diochi-val!
A CDF kapszulákban található növényi kivonatok és vitaminok jelentősen hozzájárulnak egészséged megőrzéséhez. A termék létfontosságú C, D és B2 vitaminokat tartalmaz, valamint szőlő- és fekete bodza kivonatot. Ezek az összetevők egymást erősítve támogatják szervezeted természetes védekezőképességét. A fekete bodza például erős antioxidáns, fokozza az immunválaszt a kórokozókkal szemben és enyhíti a megfázás tüneteit. A szőlő flavonoidjai antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatással bírnak, ráadásul a C-vitamin felvételét is segítik - ezt Szent-Györgyi Albert mutatta ki először. A resveratrol pedig csökkenti az infarktus és az agyvérzés kockázatát. Felnőttek számára napi 1-2 kapszula javasolt, míg gyermekek számára napi 1 kapszula is elegendő. Kezdd a Diochi-val a tavaszi immunerősítés folyamatát!




Az immunrendszer erősítése nem csak tavasszal, hanem egész évben szükséges. Ügyelj arra, hogy a megfelelő antioxidánsokat és ásványi anyagokat egészséges étrenddel vidd be szervezetedbe. Ám, ha ez mégsem sikerül, akkor olyan étrend-kiegészítőket válassz, amelyek természetes hatóanyagokat tartalmaznak. Hasznosítsd tippjeinket és legyen sikeres a tavaszi immunerősítés!

Keresés