Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Ízületek védelme az étrend megváltoztatásával

Ízületek védelme az étrend megváltoztatásával

Kétségtelen, hogy a megfelelő étel és ital fogyasztása az egészség és a vitalitás alapvető eleme. A rossz étkezési szokások jelentősen befolyásolják az egészségi problémák súlyosbodását, azonban megfelelő életvitellel és étrenddel nagyon sokat tehetünk a problémák elkerülése, illetve kezelése céljából. Cikkünkből kiderül, hogy milyen ételeket célszerű fogyasztani az ízületek védelme érdekében.

Az ízületek egészsége
Magyarországon sokakat érint valamilyen ízületi probléma, mely nem csak az idősebb korosztályra terjed ki. A legfontosabb, hogy szakorvos felállítsa a pontos diagnózist, és ennek megfelelően legyenek kezelve a tünetek. Alapvetően két ok állhat az ízületi fájdalmak hátterében: kopás vagy gyulladás. Azonban néhány egyszerű szabály betartásával nagyon sokat lehet tenni az ízületeink egészségéért, mint például helyes táplálkozással, túlsúly esetén a fogyással, illetve rendszeres mozgással. Bizonyos termékek rontanak, illetve javítanak az állapoton, ezért is érdemes tudni mi az, amit fogyaszthatunk és mi az, amit nem.

Mire ügyeljünk a gyulladáscsökkentő étrend kialakításánál?
- Naponta többször fogyasszuk friss zöldségeket és gyümölcsöket, és ne egyhangúan, hanem változatosan étkezzünk.
- Lehetőleg a teljes kiőrlésű termékek, sovány tejtermékek, fehér húsok, diófélék, halak kerüljenek előtérbe.
- Csökkentsük a szénhidrátban gazdag ételek fogyasztását, hiszen ezek fokozhatják a tüneteket.
- A gyulladáscsökkentés érdekében érdemes az alábbi vitaminokkal feltölteni a szervezetet: C-vitamin, E vitamin, béta-karotin, szelén és az omega-3 zsírsav.



Milyen élelmiszereket érdemes fogyasztani?
Az étrend kialakításánál arra törekedjünk, hogy naponta többször fogyasszunk lehetőleg friss gyümölcsöt, zöldséget, sovány tejtermékeket, egészséges olajokat és dióféléket. Ajánlott hetente halat is enni, ezzel is kicsit háttérbe szorítva a húsfogyasztást. Kutatások is kimutatták, hogy ez az étrend segít megszabadítani a szervezetet a gyulladást okozó anyagoktól. Az alábbi élelmiszereket érdemes előtérbe helyezni:
Olajos halak
A tengeri halak rengeteg omega-3 zsírsavat tartalmaznak, mely gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik. Ha más forrásból szeretnéd az omega-3 zsírsavat bevinni szervezetedbe, akkor érdemes chia magot, lenmagot és dióféléket fogyasztani.
Olajok
Magas polifenol tartalma miatt az extra szűz olivaolaj és az avokádóolaj jótékonyan hat a gyulladások csökkentésére. Leginkább hőkezelés nélkül célszerű fogyasztani (salátára csepegtetve), ugyanis a hőkezelés tönkreteszi a hasznos összetevőket.
Tejtermékek
A tejtermékek kalciumban és D-vitaminban gazdag források, melyek a csontok egészségén túl a mozgásszervrendszerre is hatással vannak. Lehetőség szerint a sovány tejtermékeket javasolt fogyasztani.
Zöld leveles zöldségek
Az olyan zöldségek, mint például a spenót, a kelkáposzta, a mángold vagy a saláta klorofillban és antioxidánsokban gazdag források. Ennek köszönhetően elősegítik a gyulladások csökkentését és erősítik az immunrendszert. 
Brokkoli
Külön kiemelendő a brokkoli, ami lassítja az ízületi gyulladás folyamatát. Ügyeljünk azonban arra, hogy ne főzzük túl, hiszen így az értékes összetevők elvesznek.
Zöld tea
A zöld tea magas antioxidáns tartalma jóvoltából csökkenti a gyulladást és lassítja a porckopást.
Továbbá ajánlott fogyasztani dióféléket, cseresznyét, citrusféléket és magas rosttartalmú gabonaféléket.



Javaslatunk
Ha a kiegyensúlyozott étrend mellett szeretnél olyan gyógynövény kivonatokat is használni, melyek jótékony hatással vannak az ízületekre és segítenek fenntartani azok rugalmasságát, mint például a Vadgesztenye (Aescin), Ázsiai gázló (glycyrrhizin), Édesgyökér akkor bátran ajánljuk ALFA Artrizone nevű készítményünket, amely ráadásul erős természetes gyulladáscsökkentő anyagokat is tartalmaz - kurkumint és piperint (fekete bors kivonat).

Az ízületek védelme elengedhetetlen az egészség megőrzéséhez, amihez Te is könnyedén hozzájárulhatsz étrenddel és testmozgással. Azonban, ha rásegítenél a gyógyulásra vagy a megelőzésre valamilyen készítménnyel, akkor érdemes kipróbálni a fent említett termékünket.

Keresés